Thursday, December 22, 2016

Kisah Balik Kampung dan Kelambu Moden

Balik kampung hari tu, memang tak cukup lah bilik yang ada di rumah mak ayah. Al maklumlah, semua anak-anak mak seramai 8 orang semua balik. Tinggal kakak yang tengah berpantang di  Johor je tak dapat balik.

Bila bilik tidak mencukupi, mana-mana yang masih bujang dan anak buah lelaki yang dah besar terpaksalah tidur di ruang tamu je. Walaupun tidur di ruang tamu, tapi masing-masing tak kisah je. Lagipun bukan selalu dapat berkumpul macam ni kan?

Sampai tengah malam pun masih kedengaran suara ayah melayan cucu-cucunya yang ramai. Lagipun rumah mak ayah rumah papan, lagilah meriah bunyinya bila masing-masing bermain dan berlari-lari dalam rumah. Nasib tak runtuh lantai di buatnya. Haha..


Kebetulan balik hari tu, hujan turun juga sekali sekala, lagi lah sejuk rumah ni..Tak payah pasang kipas pun nak tidur. Penuh satu badan berselimut kami anak beranak. Tapi yang paling tak tahan, nyamuk pun banyak. Lagi-lagi bila tak pasang kipas, sedaplah diaorang menyerang. Tapi kami seperti biasalah. Dah bentang kelambu awal. Maka, dapatlah tidur dengan aman dan tenang. Alhamdulillah.

Balik kampung memang syok. Tak puas kalau bercuti dua tiga hari je. Takpe lah..next holiday kita plan lagi. Insha Allah.

Ok lah, itu je coretan kali ni. Bye!

No comments:

Post a Comment